Kelebihan dan jenis kosmetologi perkakasan

Kosmetologi perkakasan membolehkan anda menyelesaikan banyak masalah kosmetik tanpa pembedahan. Fisioterapi adalah nenek moyang tonggak baru dalam penjagaan diri.

Kelebihan kosmetik perkakasan

Perubatan estetik, menggunakan pelbagai alat, telah meminjam kaedah dan kaedah terbaik untuk memulihkan dan merawat tisu hidup dari fisioterapi. Penggunaan teknik khas membolehkan kesan positif pada lapisan dalam dermis, tisu adiposa dan otot subkutan. Pada masa yang sama, permukaan kulit dan saluran darah tetap utuh, yang memastikan penyembuhan yang baik selepas prosedur.

Kosmetologi perkakasan adalah pilihan alternatif bagi mereka yang pembedahannya dikontraindikasikan. Di samping itu, penggunaan teknologi lebih murah. Pakar estetik mempunyai pelbagai kaedah yang dapat menggantikan pisau bedah:

  • Bunyi ombak;
  • Rasuk laser;
  • arus elektrik;
  • suhu rendah dan tinggi;
  • Kekosongan.

Penggunaan inovasi teknikal dalam kosmetik membolehkan kita menyelesaikan pelbagai masalah estetik dalam masa sesingkat mungkin. Dengan bantuan peranti, anda dapat meningkatkan kualiti kulit, menorehkan angka, mendiagnosis dan menyelesaikan masalah kulit kepala.

Tonton video di mana jurusolek profesional menerangkan secara terperinci masalah yang diselesaikan oleh kosmetik perkakasan:

Walaupun terdapat banyak kelebihan kosmetik perkakasan, terdapat beberapa kontraindikasi terhadap penggunaannya:

  1. Pelanggaran integriti kulit.
  2. Neoplasma malignan.
  3. Patologi kronik sistem endokrin dan kardiovaskular.
  4. Penyakit serius badan.
  5. Penyakit berjangkit.
  6. Masa kehamilan dan penyusuan.
  7. Epilepsi.

Selepas prosedur kosmetik, mungkin ada pembengkakan yang akan hilang dari masa ke masa. Walaupun proses pemulihan kurang lama daripada selepas operasi, ia memerlukan beberapa hari hingga beberapa minggu. Selepas prosedur estetik, anda tidak perlu menggunakan kosmetik untuk beberapa waktu, lebih jarang berada di bawah sinar matahari, tidak mengunjungi sauna dan kolam renang dan melepaskan tabiat buruk.

Prosedur perkakasan untuk badan

Campur tangan kosmetik dengan penggunaan alat yang paling aktif mempengaruhi kulit, rambut, otot dan tisu adiposa subkutan. Perubatan estetik dengan bantuan alat memungkinkan campur tangan untuk seluruh badan. Dengan teknologi jalur lebar, anda boleh:

  • meremajakan dan menegangkan kulit;
  • menghilangkan rambut yang tidak diingini;
  • menghilangkan neoplasma jinak;
  • Membuang solekan dan tatu tetap;
  • Kurangkan berpeluh;
  • Buang stretch mark dan selulit;
  • Menghilangkan parut, bintik usia dan parut;
  • menghilangkan jerawat, komedo, jerawat, rosacea;
  • Tanggalkan rangkaian vaskular.
  • Menurunkan berat badan;
  • Sembuhkan rambut dan kulit kepala.

Untuk setiap pesakit, prosedur yang diperlukan dipilih secara individu, berdasarkan keadaan kesihatan. Urutan roller vakum digunakan untuk memerangi pemotretan kulit. Prinsip aktifnya adalah gabungan kosmetik fisioterapi dan anti-penuaan. Kosmetik sahaja tidak dapat meresap jauh ke dalam dermis dan oleh itu tidak berkesan. Dalam kombinasi dengan kesan mekanikal, komponen anti-penuaan menembusi lapisan dalam dermis dan seterusnya mengangkat badan.

Dengan bantuan laser, anda dapat meremajakan kulit, menghilangkan jerawat, menghilangkan rambut, menghilangkan bintik-bintik usia, menghilangkan saluran darah dan juga bekas luka. Photoepilation juga berkesan dalam memerangi rambut berlebihan di badan.

Cryolifting meningkatkan keanjalan dan warna kulit. Urutan khas dilakukan dengan muncung beku yang menghasilkan suhu hingga -20 ° C. Di bawah pengaruh sejuk, koktel yang meremajakan menembusi kulit dengan lebih baik. Dengan bantuan diagnosis komputer, adalah mungkin untuk menilai keadaan rambut dan kulit kepala dan menetapkan rawatan tepat pada masanya.

Gelombang bunyi dapat menembusi tisu lemak subkutan dan menghancurkannya. Oleh itu, alat akustik digunakan untuk memerangi selulit. Gelombang suara dari jarak yang berbeza juga digunakan untuk peremajaan. Ultrasound membolehkan anda memasukkan konsentrat terapeutik ke lapisan dalam dermis untuk mewujudkan proses metabolik dalam tisu.

Peranti mikro peremajaan

Dalam perubatan estetik, arus dengan frekuensi dan kekuatan yang berbeza sering digunakan. Terapi Mikro menggunakan arus bolak balik rendah yang membantu menjaga kulit dan otot dalam keadaan baik dan bertindak sebagai agen anti-penuaan yang baik.

Myostimulation berfungsi dengan impuls elektrik pada kulit dan otot. Ia membolehkan anda mengganti kecergasan dan mengepam otot.

Elektroforesis menggunakan arus frekuensi tinggi untuk memastikan penembusan ubat ke dalam dermis. Dengan bantuan arus elektrik khas, anda juga dapat menghilangkan papilloma dan neoplasma jinak lain dan mengurangkan peluh.

Inovasi teknikal dalam penjagaan wajah

Kosmetik muka perkakasan sesuai untuk semua peringkat umur dan jenis kulit. Yang harus anda lakukan ialah memilih jenis prosedur yang anda mahukan. Kulit muda terdedah kepada peningkatan pengeluaran sebum, pori-pori yang tersumbat, dan jerawat. Kulit yang matang perlu diremajakan, kontur wajah diangkat dan kerutan menipis. Terdapat juga sejumlah keadaan kulit yang dapat anda atasi dengan cepat menggunakan kaedah automatik.

Rawatan pembersihan muka perkakasan digunakan untuk membersihkan kulit berminyak dan bermasalah. Gelombang ultrasonik membantu meningkatkan fungsi kelenjar sebum dan liang pori yang sempit. Mengosongkan dengan cepat akan menghilangkan jerawat, bintik hitam, dan serpihan lain dari liang roma anda. Pengelupasan kulit secara mekanikal dengan alat sikat khas menghilangkan sel kulit mati yang menyumbat liang dan menyebabkan keradangan.

Galvanoterapi menggabungkan penggunaan arus elektrik yang lemah dengan frekuensi tinggi dan bahan aktif dan digunakan untuk merawat seborrhea dan melasma. Peranti, yang mengeluarkan arus elektrik yang lemah menurut Darsonval, digunakan untuk merawat lichen planus, jerawat dan psoriasis.

Peranti Darsonval untuk peremajaan

Untuk menghilangkan rambut muka yang tidak diingini, penyingkiran rambut laser dan penyingkiran rambut foto digunakan. Prosedur ini tidak menyakitkan, tetapi mesti diulang untuk mencapai hasil yang diinginkan.

Cryotherapy menggunakan alat khas dengan bekalan nitrogen cair yang membolehkan anda menghilangkan ketuat dan papilloma dengan cepat dan tanpa rasa sakit. Cryotherapy juga meningkatkan peredaran darah dan digunakan untuk merawat jerawat.

Kosmetologi perkakasan untuk peremajaan wajah membolehkan anda menyingkirkan pelbagai perubahan yang berkaitan dengan usia. Photorejuvenation digunakan untuk menghilangkan bintik-bintik usia. Ia dibuat dengan peranti yang sama seperti fotoepilation, tetapi dengan lampiran yang berbeza. Photorejuvenation meningkatkan keanjalan kulit, melicinkan kedutan kecil dan menghilangkan kekeringan dari epidermis. Prosedur boleh dilakukan pada kulit muda untuk mencegah perubahan berkaitan dengan usia. Terapi cahaya tidak dapat menghilangkan kedutan dalam.

Peremajaan wajah perkakasan sering dilakukan dengan peranti yang memberikan arus rendah. Dengan bertindak pada kulit dengan impuls elektrik yang lemah, oval wajah dapat diketatkan.

Myostimulation membolehkan anda memerangi prolaps kulit yang berkaitan dengan usia di bawah graviti.

Saliran limfa yang dihasilkan oleh arus rendah memungkinkan untuk mewujudkan proses metabolik dalam tisu, menghilangkan pembengkakan dan melicinkan kedutan.

Galvanoterapi memastikan penembusan ubat yang lebih baik ke dalam dermis dan mencegah kedutan.

Fcelift perkakasan

Alat dibangkitkan untuk menghilangkan kedutan yang mendalam dan memerangi prolaps tisu. Ia dilakukan dengan beberapa cara:

  1. Ultrasonik.
  2. Gelombang radio.
  3. Laser.
Kemudahan dengan kosmetologi perkakasan

Peningkatan muka ultrasonik mempengaruhi kawasan yang bermasalah dengan gelombang bunyi frekuensi tinggi. Sebelum memulakan prosedur, komposisi vitamin digunakan pada wajah. Ultrasound meningkatkan penyerapan bahan aktif secara biologi, mempercepat aliran limfa dan peredaran darah dalam tisu. Proses metabolik diaktifkan, serat kolagen dicipta. Pengangkat ultrasonik berguna untuk memerangi garis ekspresi. Ini digunakan untuk mengangkat dahi, kelopak mata atas dan bawah, dan sudut mulut. Untuk menyatukan hasilnya, disarankan untuk mengulangi proses tersebut beberapa kali.

Pengangkatan RF adalah amalan antipenuaan yang sangat biasa. Peranti khas menghantar denyutan HF berprestasi tinggi. Gelombang radio menembusi jauh ke dalam dermis, mempengaruhi permukaan dan lapisan dalam kulit, serta lemak subkutan.

Radio Wave Face Lifting meningkatkan peredaran darah dalam tisu dan dengan itu meningkatkan pengeluaran kolagen, yang bertanggungjawab untuk keanjalan dermis. Penampilan dan kualiti epidermis bertambah baik. Proses metabolik dalam tisu bertambah baik, sel diperbaharui lebih cepat. Ini menjana semula dan menegangkan kulit wajah. Pengangkatan RF membolehkan anda mengatasi prolaps tisu yang berkaitan dengan usia dan meniru kedutan.

Radiolifting mempunyai kesan langsung dan tertunda. Kesan yang dapat dilihat dengan segera berlaku kerana pembengkakan ruang antara sel. Kesan yang ditangguhkan berlaku selepas 27 hari ketika fibroblas menghasilkan serat kolagen baru. Untuk mencapai hasil yang diinginkan, perlu menaikkan perkakasan beberapa kali. Tempoh rawatan dan jumlah sesi bergantung pada keadaan kulit.

Prosedur peremajaan RF tidak berkesan untuk pesakit yang berumur lebih dari 55 tahun sekiranya terdapat kerutan tisu lembut yang ketara. Masa pemulihan tidak diperlukan selepas pengangkatan gelombang radio. Kesan sampingan adalah sedikit keringnya epidermis. Kedalaman penyebaran gelombang radio kurang terkawal dan boleh menyebabkan pemanasan dan peleburan tisu penghubung.

Lawan kedutan dengan laser

Laser face lift adalah salah satu kaedah yang paling berkesan untuk peremajaan. Prinsip tindakan bertujuan untuk mengaktifkan fungsi pelindung badan. Rasuk yang disesuaikan komputer menembusi kulit hingga kedalaman yang ditentukan dengan tepat, memanaskannya dan membuat banyak retakan mikroskopik. Setelah merawat kawasan yang bermasalah dengan laser, proses pemulihan bermula di dalamnya, yang mengaktifkan metabolisme dalam tisu. Ini menghasilkan kolagen, elastin, dan asid hyaluronik.

Thermolifting mempunyai dua fasa tindakan: segera dan jangka panjang. Dengan kesan peremajaan yang dapat dilihat dengan segera, pembengkakan tisu berlaku dengan segera. Kesan jangka panjang berlaku 6 bulan selepas prosedur berkat sintesis kolagen baru. Pengangkat laser meremajakan dan menegangkan wajah dan mengembalikan keanjalan kulit.

Thermolifting untuk keremajaan kulit

Pengangkatan haba digunakan untuk:

  • Pembetulan kontur muka;
  • Penyingkiran garis ekspresi mendalam;
  • Penghapusan lipatan nasolabial;
  • Kelopak mata atas naik.

Berbeza dengan gelombang radio, kedalaman penembusan gelombang cahaya dikendalikan dengan baik oleh peranti, yang meminimumkan kesan sampingan. Sebelum memulakan rawatan laser, gel khas digunakan pada wajah, yang meningkatkan kebolehtelapan balok. Setelah termolifting, pembengkakan wajah dapat terjadi, yang hanya hilang ketika tisu telah sembuh sepenuhnya.

Perkakasan laser facelift tidak memerlukan pengulangan. Hasilnya muncul beberapa minggu selepas prosedur. Sehingga tisu betul-betul sembuh, pengaruh faktor negatif yang boleh merosakkan kulit mesti dikurangkan. Kesan peremajaan terma berlangsung sehingga 3 tahun.